Álhirdetések?
Nagy változtatást jelentett be a Google, melynek első fázisai várhatóan a nyár folyamán kezdődnek meg. A keresőóriás a jövőben megkövetelné, hogy a nála reklámozni kívánó személyek azonosítsák magukat, még a hirdetés közzététele előtt.
Tapasztalható, hogy a nap mint nap megjelenített hirdetések között olykor felbukkannak álhirdetések, csaló célzattal létrehozott vagy szimplán rosszindulatúak is. A Google ezeknek szeretne véget vetni, vagy legalább is visszább szorítani a megjelenítésüket, így célul
tűzte ki ,hogy a nyár folyamán már kezdődik is a végrehajtás erre vonatkozóan. Elsőként Amerikában jelenik meg az újítás, ezt követően pedig világszinten is kiterjeszteni kívánják, így csak idők kérdése lesz míg Magyarországra is elér a fejlesztés.
Azonosítás
A tervezet szerint a megjelenítőknek a jövőben egy azonosításra egyértelműen alkalmas okmány másolatát kell majd a Google rendelkezésére bocsájtaniuk. Ez természetesen a cégektől kezdve a magánszemélyekig vonatkozna mindenkire, ezzel is növelve a hatékonyságot. További információ, hogy a jövőben megjelenített hirdetéseknél megtekinthetővé válna a hirdető cég vagy személy neve, illetve a megjelenítési országa is.
A felhasználók új funkciót is kapnak majd, ugyanis a nem szimpatikus hirdetések tilthatóvá válnak akár véglegesen is. A Google reményei szerint ezekkel a lépésekkel visszaszoríthatóvá válik a fent említett problémakör, illetve így a hatóságok vagy magánszemélyek is képesek lehetnek jogi lépéseket foganatosítani a csaló megjelenítőkkel szemben.
LINKEK:
Fő forrás: Google
További Google témakört érintő cikkek